Mimmi Kindstrand

Blir riktigt jävla upprörd.

Kategori: Allmänt



Detta är TM's slogan. Tänk att det faktiskt var jag som kom på detta, hihi *stolt*

En gång i tiden var det så att jag faktiskt gick i Tyresö musikklaser. Att sjunga var något jag brann för, något som vart min vardag när jag ansökte och även kom med i TM. Jag genomgick hela 6 år i TM, vilket har format den människa jag är idag.

Sista året fick vi höra något som kom mot vår beviljan något enormt! Ingrid, en av våra kompetenta musiklärare, skulle då sluta. Många tårar föll för våra kinder.. Dock hade vi Anne kvar. Jag säger bara det, jag förstår inte hur den kvinnan har klarat av detta jobbet. Att vara musiklärare inom TM är något väldigt krävande, inte tack vare oss elever, utan att vi inte får det stöd vi behöver! Alla sviker oss, frågan är, varför?

Nu har Kia Brommé gjort ett beslut om att få avskaffa Annes plats och ersätta med en annan enhet, en enhet som inriktar sig på teater och dans. Absolut, jätte kul med nya förslag! Men kan man ersätta en enhet som funnits där i 20-tal år? Kan någon förklara hur denne Kia tänker? För jag förstår verkligen inte hur kvinnan har mage att ta ifrån oss detta!

Jag ska försöka smälta detta och sova nu.
Godnatt folket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: