Mimmi Kindstrand

Inbakad i en citronpaj.

Kategori: Allmänt

Jag blidde så utomordäntligt uttråkad så jag tänkte ha en "spa" -dag. Kom dock på att hårinpackningen är slut och detsamma med ansiktsmasker, och det är inge kul om man inte kan gå all in så att säga. Så jag tog saken i egna händer och googlade efter hemmagjord ansiktsmask. Hittade en som egentligen var mot acne men lät mig prova på den iaf.
 
Ingredienser;
 
1 tsk Mjöl
1 tsk Mjölk
2 tsk Citron
 
Gör såhär; Blanda mjöl och mjölk tillsätt citronsaft. (tillsätt mer mjöl om ansiktsmasken blev för rinnig). Applicera masken på det rengjorda ansiktet, låt verka ca 20 minuter skölj därefter med varmt vatten. Avsluta med att skölja ansiktet med kallt vatten så att porerna sluts.
 
 
Jag kände mig inbakad, i en citronpaj. Luktade alltså gott, och man vart len efteråt. Dumma öppna porer som var fulla med skit, minskades mer än önskat. (Blä, låter äckligt, men vem fan har inte sådant som tonåring.. right?)
 
Denna ansiktsmask är alltså något jag rekommenderar, starkt!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: